torsdag 6. oktober 2011

Bianco Sko`s fantastiske fremtid


Jeg lot tankene surre fritt rundt i starten, og det kom opp ulike ideer. Det første som slo meg var en bedrift som jeg kunne eie. Dog etter litt research havnet jeg på dette konseptet. Bianco sko er en som de fleste vet et ganske kjent merke som leverer gode sko. Likefullt valgte jeg å endre litt på deres opprinnelige konsept.

Bianco sko leverer sko av meget høy kvalitet, og er særlig kjent for sin meget solide såle.
Vi har blant annet spesialisert oss på sko som er laget av skinn. Bianco sko selger godt i store byer, men ønsker på sikt å komme nærmere sin kundemasse samt få flere kunder. Vi ser særlig mulighetene til forbedring i store byer. Markedssegmentet vi nå ønsker å fokusere på er ungdommer som er opptatte av mote, og som ønsker sko med meget høy kvalitet.

Vi har i stor grad sett på hvordan vi kan forbedre vårt tilbud, samt komme nærmere vårt markedssegment. Fremover er vårt mål å øke salget av skinnstøvletter. Vårt største markedssegment vil i denne sammenheng være kvinner mellom 18-25 år, som er opptatt av mote, komfort og design. Vi retter oss mot et marked som har en inntekt på rundt 300.000 og oppover, med fast jobb eller jobb ved siden av studiet. Dette segmentet bruker mye tid på cafe og uteliv, og er meget aktive i sosiale medier.

Vi har i dag 22 butikker over hele landet, men ønsker i hovedsak å få øke markedsandelen i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Fordi det vil være for tidkrevende og kostbart å sette seg godt inn i flere sosiale medier, ønsker vi å fokusere på to medier, facebook og blogg. I sammenheng med en gode facebookside, kan kunder registrere sitt mobilnummer og motta gode tilbud på SMS.

Bianco sko ser helt klart nytteverdien i å være tilgjengelig i mye større grad. For å mestre de sosiale mediene på best mulig måte, ser vi behovet for å skaffe oss ekspertise på dette området. Kartlegging av gode blogger som skriver om mote vil for oss være et av våre suksesskriterier. Annonsere på nevnte blogger vil også være et nyttig virkemiddel for å nå større markedsandeler.

Fremtidsplaner


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar